Kadavers direct de stal uit met Euratainer Door-De-Wand

Deze zomer presenteert Coolworks BV de Euratainer Door-De-Wand, ofwel Euratainer DDW. Een kadaverkoeling waarbij direct vanuit de (etage-)stal kadavers in de koeling kunnen worden afgestort. Dit betekent nog meer gemak en hygiëne op het (pluim-)veehoudersbedrijf.

‘We hebben al enige tijd de schone-vuile weg Kadaverkoelingen in ons assortiment. Dit type maakt het mogelijk om de laadplaats van het destructiebedrijf (vuile weg) te scheiden van het productieperceel (schone weg). We merkten echter dat er vraag was naar een kadaverkoeling waarbij de veehouder de stal niet meer hoeft te verlaten als hij een kadaver in zijn koeling wil storten. Daarom hebben we de Euratainer Door-De-Muur ontwikkeld en op de markt gebracht.’ Aldus Ton Thomasse, directeur van Coolworks BV uit Maarheeze (Nederland).

De Euratainer DDW wordt direct tegen de buitenmuur van de stal geplaatst. In de stalmuur wordt een opening voorzien die aansluit op de opening van de koeling. De (pluim-)veehouder kan nu zijn kadavers direct vanuit de stal naar de koeling brengen en hoeft daardoor niet telkens door de hygiënesluis (douchen en omkleden) omdat hij de stal niet verlaat. Erg ergonomisch én hygiënisch. De Euratainer DDW wordt standaard uitgerust met een RVS verdamper en biedt plaats aan 3 tonnen of 3 minicontainers van 240 liter. De omkasting is naadloos en eenvoudig te reinigen, is duurzaam en geeft lage energiekosten (onder andere door hoge isolatiewaarde 0,323 W/m²).

Meer info over de DDW